Fremdsprachenassistent an der Fintauschule

Hello! My name is Seth Myers. I’ll be working at the Fintauschule as an English-language Fremdsprachenassistent during the 2017-2018 school year. I’m very excited to be here, and look forward to working with the students and teachers! I’m from the United States—I grew up in Kansas City and attended a small liberal arts college in Ohio. I graduated this past May and predominantly studied English literature, German and sociology. In addition to my studies, I worked as a disc jockey for my college’s radio station and was a staff writer for one of my college’s news publications. I also studied abroad in Germany for 6 months while in school. In 2016 I completed a 4-week Goethe Institut course in Berlin, after which I studied at the Ludwig-Maximilians-Universität in Munich as an international student for 5 months. In my free time I enjoy reading, hiking and playing a variety of sports. I have played the piano for much of my life and am a big music fan. If you have any questions for me, or if I can be of assistance to you, please don’t hesitate to ask—in German or in English!

Hallo! Ich heiße Seth Myers. Ich bin englischer Muttersprachler und ich werde im Laufe des Schuljahrs als Fremdsprachenassistent an der Fintauschule arbeiten. Ich freue mich darauf, mit den Schülern und Lehrkräften zu arbeiten. Ich komme aus den Vereinigten Staaten. Ich bin in Kansas City aufgewachsen und ich habe an einer kleinen Universität in Ohio studiert. Im Mai 2017 machte ich meinen Uni-Abschluss. Hauptsächlich habe ich englische Literatur, Deutsch und Soziologie studiert. Außerdem arbeitete ich als Discjockey bei der Uni-Funkstation. Während meiner Studienzeit habe ich sechs Monaten in Deutschland studiert. Im Februar 2016 habe ich an einem Intensivkurs des Goethe Instituts teilgenommen. Danach studierte ich als Austauschstudent an der Ludwig-Maximilians-Universität in München. In meiner Freizeit lese ich gern, wandere und mache Sport. Ich spiele das Klavier und ich bin ein großer Musikfan. Wenn Sie Fragen haben oder wenn ich Ihnen helfen kann, fragen Sie mich bitte (auf Deutsch oder auf Englisch)!